Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Artykuły
Aktualna sytuacja w firmie
Chmura tagów
Jak urządzić sklep, by odnieść sukces? 0
Jak urządzić sklep, by odnieść sukces?

Przedsiębiorcy od wielu lat zadają sobie pytanie, jak przyciągnąć i zatrzymać klientów. Na sukces biznesowy składa się wiele rzeczy:

  • produkt i polityka cenowa

  • jakość obsługi

  • lokalizacja

  • jakość towaru

  • atmosfera

  • witryna sklepowa

  • wnętrze sklepu: ekspozycja produktów

  • wyposażenie sklepu (meble, dodatki)

Dziś zajmiemy się sferą wizualną sklepu. Co, gdzie, jak? Poznasz triki, zasady przy urządzaniu wnętrza sklepu stosowane z sukcesem przez wielu przedsiębiorców. Urządzając sklep warto kierować się zasadami feng shui, które pomogą nam odnieść sukces w biznesie. Wystrój sklepu oraz dostęp do produktów ma bardzo duże znaczenie również dla klientów.

Sklep sukcesu- proste rady odnośnie wnętrza:

  1. Witryna sklepowa

Element ten nie może być pominięty. To ona sprawia, że pierwsze wrażenie o sklepie jest pozytywne, bądź negatywne. Czyste szyby to podstawa, przejrzysty widok na asortyment, dekoracje oraz promocje przyciągające wzrok (jednak im więcej naklejek promocyjnych nie oznacza lepiej).

Trik: Naklejki na szybach bywają problematyczne dla pracowników przyklejających i ściągających je, dodatkowo często wyglądają tanio, by dodać bardziej ekskluzywnego wyglądu można zastosować np. drewniane tabliczki bądź wiszące elementy na łańcuchach, lampkach, tasiemkach. Mogą to być również printy na ubraniach, pościelach. Pod tym linkiem znajdziesz przykład oryginalnych cenówek: https://montip.com.pl/pl/p/Cenowka-kredowa-na-zlotym-sznurku-10-szt.-/4166 .

  1. Wnętrze sklepu- ekspozycja produktów

Najlepiej jakby produkty znajdowały się na wysokości oczu, delikatnie powyżej i poniżej. W sklepie spożywczym dobrze jest, najtańsze produkty umieścić na dole, droższe u góry. W sklepie z odzieżą na dolnej półce- dolna część ubioru np. buty, spodnie, na górnej- górna część ubioru np. koszule, berety.

Produkty powinny być jak najbardziej dostępne dla potencjalnego klienta, żeby nie trzeba było się “gimnastykować” by je sięgnąć, obejrzeć.

Ważna jest “nie zawalona” przestrzeń, nieprzytłaczająca ilość produktów i dekoracji.

  1. Wyposażenie sklepu

Neutralny, jasny kolor ścian zawsze się obroni, zawsze będzie modny dodatkowo powiększy przestrzeń. Postaw na dobrej jakości farbę, zwłaszcza przy jasnych kolorach. Dla właściciela ważne jest przecież by remonty nie musiały mieć miejsca zbyt często.

Lustra! Odbijają się w nich produkty, dlatego klient chcąc nie chcąc zobaczy więcej. Dodatkowym atutem jest efekt powiększający wnętrze. Patrząc w lustro klienci łatwiej wyobrażą sobie siebie w danej rzeczy, jeżeli jest to ubranie dodatek, plus mogą dany dodatek przymierzyć, bez potrzeby pójścia do przymierzalni. Do sklepu z odzieżą sprawdzą się lustra wysokie takie jak to: https://montip.com.pl/pl/p/Lustro-160-x-60-cm/4069 .

Lada na końcu sklepu- klient musi przejść przez cały asortyment, może akurat coś spodoba mu się na drodze do zakupu jednej konkretnej rzeczy.

Znanym już trikiem jest umieszczenie przecen drobnych rzeczy przy ladzie, kasie obsługowej.

Dopasowanie dodatków, pasujące do siebie dekoracje, nalepki z cenami, plakaty promocyjne również mają znaczenie.

Aby dobrze wybrać meble sklepowe, trzeba wziąć pod uwagę: przekonanie czy meble sklepowe pasują do produktów i czy korespondują z firmą oraz funkcjonalność – czy meble podkreślają atuty produktów oraz czy są dostosowane do parametrów produktu. Należy pamiętać, że meble sklepowe muszą być funkcjonalne zarówno dla klienta, jak i sprzedawcy. Proponujemy elegancki, biały regał metalowy: https://montip.com.pl/pl/p/PROMOCJA-Regal-metalowy-GONDOLA-150cm/579 .

  1. Feng shui

Inspiracją do urządzania wystroju wnętrz jest chińska filozofia feng shui. Nadaje miejscu przyjazną atmosferę i pozwala czuć się dobrze. Proste zasady tej sztuki pomogą Twojemu sklepowi zachować przejrzystość, wygodę oraz tak ustawić meble, aby sprzyjały sprzedaży.

W miejscu, gdzie znajduje się wejście do naszego sklepu, pozostaw kilka metrów wolnego miejsca. Wejście do sklepu jest punktem, przez który dostaje się życiowa energia chi, nie wolno więc jej blokować.

Szafki, półki i gabloty dostosuj pod kątem kształtu – nie ustawiaj ostrą krawędzią mebli w stronę drzwi wejściowych.

Ustaw regały tak, aby klienci mogli swobodnie między nimi przechodzić – najlepszy będzie kształt podkowy.

Jeśli chcemy zachęcić swoich klientów do częstszych zakupów w naszym sklepie, zaprojektujmy im drogę tak, aby wiła się ona między półkami, nie była prosta. Linie kręte zawsze sprzyjają interesom.

Więcej przedmiotów do wyposażenia sklepu znajdziecie tutaj: https://montip.com.pl/ . Życzymy owocnych zakupów i sukcesu w branży!

 

Komentarze do wpisu (0)

Infolinia:

Telefon: (48) 54 234 50 32

Email: sklep@montip.com.pl

więcej więcej
Zaloguj się
Submit
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium