Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
Chmura tagów
Jak eksponować produkty w sklepie? 0
Jak eksponować produkty w sklepie?

Produkty znajdujące się na wysokości wzroku

Produkty, na których sprzedaży najbardziej nam zależy, umieszczamy na szafkach, półkach czy wieszakach na wysokości wzroku. Mowa o artykułach najdroższych, ale także tych, których chcemy się pozbyć przez wzgląd na krótką datę ważności lub zeszły sezon. Podobna zasada dotyczy nowości oraz bestsellerów.

Widoczność i łatwy dostęp do produktów

Miejsca, które klienci odwiedzają częściej, należy wypełnić towarem droższym, natomiast mniej dostępne i widoczne – tańszym. Klient, który zwraca uwagę na ceny produktów i tak je znajdzie, a ten impulsywny bądź nie mający czasu, prędzej kupi coś, do czego ma łatwy dostęp. Wabikami na klientów są przede wszystkim strefy kas, skrzyżowania przejść i środkowe części półek. Dobrą widocznością cieszą się także manekiny.

Komplementarne zestawy

Ważną zasadą merchandisingu jest również powiązanie ze sobą grup produktów.  Zgodnie z tą zasadą, przy sekcji z płynami do mycia naczyń powinny znaleźć się gąbki do mycia, a niedaleko kurtki – pasujący do niej sweter. Taka aranżacja towarów sprzyja zakupom pod wpływem impulsu.

Stała aranżacja

Raz ustalona aranżacja nie powinna zmieniać się często i w sposób drastyczny. Jeśli chcemy uatrakcyjnić sklep, najlepiej robić to za pomocą stoisk tymczasowych, na których za każdym razem znajdą się nowe produkty. Poza nimi, standardowy rozkład regałów i produktów powinien być stały. Klient jest przyzwyczajony do rozmieszczenia ulubionych produktów i jeśli przy kolejnej wizycie w sklepie nie znajdzie ich na miejscu, może się zniechęcić. Klienci nie lubią znajdować produktów tam, gdzie się ich nie spodziewają, ponieważ tracą czas na poszukiwania. Rozmieść swoje produkty na naszych regałach.

Atrakcyjny wygląd

Produkty prezentowane w sklepie muszą wyglądać atrakcyjnie, zaczynając od jędrnych warzyw i owoców o błyszczącej skórce, przez atrakcyjne stylizacje na manekinach, po równo ustawione, dopasowane kolorystycznie pudełka. Klienci cenią sobie estetykę, dlatego trzeba dbać o to, by na półkach panował porządek.

Odpowiadanie na potrzeby klienta

Zarówno klientom, jak i sprzedawcom zależy na tym, aby proces zakupowy przebiegał jak najlepiej i jak najsprawniej. Żeby tak było, wiele elementów merchandisingu wychodzi na przeciw oczekiwaniom klienta. Właśnie dlatego np. wielkogabarytowe produkty umieszczane są blisko kasy i wyjścia, żeby klient nie musiał przemieszczać się z nimi po całym sklepie, tracąc przy tym czas i siły. Wszystkie te aspekty sprawiają, że klient uzna sklep za wygodny
i wychodzący naprzeciw jego potrzebom.

 

Komentarze do wpisu (0)

Infolinia:

Telefon: (48) 54 234 50 32

Email: sklep@montip.com.pl

więcej więcej
Zaloguj się
Submit
Nie pamiętasz hasła? Załóż konto
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium