Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Artykuły
Aktualna sytuacja w firmie
Chmura tagów
Merchandising 101: czyli jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym 0
Merchandising 101: czyli jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym

Czym właściwie jest merchandising?

 

Jest to jedna ze strategii biznesowych i marketingowych, która polega na stosowaniu taktyk otoczenia w prezentowaniu produktów lub usług konsumentom w atrakcyjny sposób w celu zwiększenia sprzedaży. W sklepie merchandising odnosi się do różnorodności produktów dostępnych do sprzedaży i ich ekspozycji w sposób mający na celu zwiększenie zainteresowania klientów oraz kupna tych produktów.

 

Kto z niego korzysta?

 

Z merchandisingu korzystają przede wszystkim tradycyjne sklepy detaliczne, nieważne czy małe firmy, czy też giganci, którzy znajdują się w galeriach handlowych. Pomimo tego, że wielu sprzedawców sprzedaje często te same towary, to strategie merchandisingowe wyróżniają konkurentów detalicznych. Czynniki takie jak branding, opakowanie i ekspozycja wizualna mają bezpośredni wpływ na ruch w sklepie, sprzedaż, lojalność klientów wobec marki i ogólną popularność. Merchandising może sprawić, że sklep detaliczny stanie się miejscem,
w którym kupujący chcą być i co ważne zechcą wrócić.

 

Podstawowy plan merchandisingowy

 

Jeśli rozpoczynamy dopiero przygodę z tą techniką warto zacząć od podstawowego planu, który zawiera w sobie 4 najważniejsze punkty, mające realny wpływ na ruch w naszym sklepie. Zobaczcie sami:

  1. Ogólny plan/układ przedstawiający ruch w danym sklepie – pozwoli nam to zauważyć
    i skupić się na tych „mniej obleganych” rejonach w sklepie, dzięki temu będziemy w stanie sprawić, aby stały się one bardziej atrakcyjne.

 

  1. Plan działu, który zmienia ekspozycje w sklepie wraz z porami roku i świętami – nawet jeśli prowadzimy mniejszą firmę, ważne jest, aby stosować się do zmieniających się pór, ponieważ klienci szukają w danym momencie towarów najpotrzebniejszych, ale też najatrakcyjniejszych, nie możemy pozostawać w tyle za konkurencją.

 

  1. Budżet na wyposażenie sklepu, rekwizyty, oświetlenie i oznakowanie – są to kluczowe elementy w każdym sklepie, dzięki którym wizyta w sklepie jest przyjemna i pozostawia
    w pamięci klientów miłe wspomnienia, kiedy to nie muszą szukać danego działu przez 10 minut. Montip w swojej ofercie ma mnóstwo rekwizytów w konkurencyjnych cenach, które sprawią, że nasz sklep będzie wyjątkowy.

 

  1. Dobór odpowiednich produktów do promocji – w większości przypadków chcemy skupić się na najnowszych produktach, bestsellerach i produktach podstawowych, które mają wyższą marżę zysku. Z miesiąca na miesiąc, a nawet z tygodnia na tydzień, warto zmieniać promowane produkty w oparciu o towary, które chcemy, aby klienci zauważyli, tak aby nie myśleli, że sklep nie oferuje im nic nowego.

 

Merchandising idzie w parze z wyposażeniem

 

Nie ma dobrego merchandisingu bez odpowiedniego wyposażenia sklepu, oprócz odpowiedniego oświetlenia czy też manekinów należy pamiętać o doborze odpowiednich regałów, stołów oraz standów na wieszaki, bez których ekspozycja towaru nie istnieje. Tak naprawdę to one grają pierwsze skrzypce, ponieważ tworzą podstawę, którą możemy łatwo zmieniać poprzez merchandising. Warto więc zaopatrzyć się w jak najlepsze wyposażenie, jeśli dopiero rozpoczynamy przygodę z prowadzeniem sklepu odzieżowego.

 

W Montip można znaleźć wszystkie te rzeczy, a nawet więcej: montip.com.pl!

Komentarze do wpisu (0)

Infolinia:

Telefon: (48) 54 234 50 32

Email: sklep@montip.com.pl

więcej więcej
Zaloguj się
Submit
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium