Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Artykuły
Aktualna sytuacja w firmie
Chmura tagów
Merchandising w sklepie spożywczym - prawidłowe rozłożenie towaru! 0
Merchandising w sklepie spożywczym - prawidłowe rozłożenie towaru!

Merchandising jest szczególnie istotny w przypadku branży FMCG – jest to skrót od wyrażenia w języku angielskim – Fast Moving Consumer Goods. W sklepach z tego sektora sprzedaje się produkty, na które jest bardzo duży popyt i które szybko znikają z półek, na przykład artykuły żywnościowe.

 

Niezależnie od tego, czy mówimy o merchandisingu w małym sklepie spożywczym czy w dużym markecie, bardzo duże znaczenie ma umiejętne wyeksponowanie produktów.

 

Poniżej przedstawiamy kolejne zasady merchandisingu:

 

- dbałość o to, by na półce znajdowała się wystarczająca liczba produktów – puste przestrzenie na półkach to sytuacja, która w praktyce nie powinna mieć miejsca, ponieważ wywierają one złe wrażenie na klientach.

 

- troska o czystość i porządek – rozrzucone towary, rozdarte opakowania itp. to sytuacja, która z punktu widzenia merchandisingu jest zdecydowanie nie do przyjęcia.

 

- wybór odpowiednich regałów – w merchandisingu warto unikać sytuacji, w których klienci będą musieli sięgać bardzo wysoko po określone produkty, w związku z czym mogą się one znajdować poza zasięgiem lub być trudno dostępne dla osób o przeciętnym wzroście.

 

 

Wyposażenie sklepu

 

Regały sklepowe powinny być wyłożone towarem według jednej z zasad merchandisingu. Na półki patrzymy na wprost lub do góry. W tym celu powinniśmy wykładać produkty na regał sklepowy według zasady: tanie na dole a na samej górze najdroższe. Nie każdy zauważy tani towar na dole, dlatego produkty ustawiane są na półkach tak, aby te, które są średniej jakości i ceny były na poziomie oczu oraz na wyciągnięcie ręki.

Drobne towary i produkty pierwszej potrzeby umieszczajmy przy kasie - stojąc w kolejce zwykle odruchowo po nie sięgamy. Są to tak zwane „towary impulsowe”, do których zaliczane są batoniki, drobne napoje, lizaki, gumy do żucia i baterie. Sięgamy po taki towar nawet długo nad tym nie myśląc, przecież i tak się nie zmarnuje. Do tego rozwiązania idealnie sprawdzą się kraty ekspozycyjne.

Szafa chłodnicza to obowiązkowy element wyposażenia sklepów, restauracji czy cukierni. Właściwie dobrana pozwala na utrzymanie świeżości produktów, właściwą prezentację asortymentu oraz przyczynia się do sprawnej obsługi klienta. Jednocześnie może pełnić także funkcje związane z prezentowaniem produktów. Szafa chłodnicza przeszklona umożliwia na pełen wgląd w zawartość szafy oraz umożliwia łatwy dostęp do towarów. 

Uporządkowanie cen

 

W każdym sklepie, niezależnie od branży, powinny znaleźć się listwy cenowe samoprzylepne. Jak sama nazwa wskazuje, służą one do oznaczania cen produktów, co pozwala uporządkować i odpowiednio wyeksponować asortyment na regałach. Duży wybór kolorów i możliwość łatwego przycięcia sprawiają, że listwy cenowe można bez problemu dostosować do konkretnych potrzeb.

Pomyłki cenowe zdarzają się często i są dla klienta frustrujące. Merchandising sklepu, szczególnie z branży FMCG musi zakładać dbałość o porządek dotyczący cen poszczególnych produktów, tak by klienci uniknęli kłopotliwych sytuacji i mogli szybko sprawdzić, ile kosztuje dany produkt.

Kolejną przydatną rzeczą mogą się okazać cenówki do wędlin i mięs. Są to elegancko zalaminowane etykiety w folię zabezpieczającą przed wilgocią i zabrudzeniem. Wiele z nich posiada możliwość umieszczania napisów pisakami, zmywanymi później alkoholem.

 

 

Należy pamiętać, że prawidłowa ekspozycja towaru zaczyna się już od momentu przekroczenia progu sklepu, ale ważne jest dokładne zaplanowanie drogi klienta i przystanków na niej. Merchandising w sklepie ma ogromne znaczenie i może się w praktyce przełożyć na decyzje zakupowe klientów. Umiejętnie wdrażane działania merchandisinowego powinny być dostosowane do wymagań i potrzeb konkretnego sklepu lub placówki handlowej.

 

Wszystkie rzeczy potrzebne do wyposażenia sklepu i jeszcze więcej znajdziesz na naszej stronie montip.com.pl

 

Komentarze do wpisu (0)

Infolinia:

Telefon: (48) 54 234 50 32

Email: sklep@montip.com.pl

więcej więcej
Zaloguj się
Submit
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium